New blog posts

Vereinfachen Sie Ihren Workflow: Wie Managed WordPress Hosting Ihnen Zeit spart

16 April, 2024 by Onyxhosting de

In der heutigen digitalen Welt, in der...

Warum Managed WordPress Hosting für Ihre Website unerlässlich ist

16 April, 2024 by Onyxhosting de

In der heutigen digitalen Landschaft ist eine...

Maximieren Sie das Potenzial Ihrer Website: Tipps für die Auswahl des idealen Hosting-Dienstes

16 April, 2024 by Onyxhosting de

In der digitalen Welt von heute ist eine...

View all blog entries →

روغن صنعتی چیست و چه کاریردی دارد؟

Posted on 3 July, 2022 by parsa

روان کننده ها یا به قول امروزی «روغن صنعتی» همان محصولاتی هستند که برای کاهش اصطکاک در اجزای مکانیکی موتورها استفاده می شوند. آیا می دانید روغن صنعتی چیست؟

بر خلاف اکثر فرآورده های نفتی که بر اساس پارامترها و ویژگی های مختلف شناسایی می شوند، روان کننده ها و روغن های صنعتی تنها از طریق عملکرد آنها قابل شناسایی هستند. برای شناسایی عملکرد روغن های صنعتی فقط می توانید به آزمایشات در آزمایشگاه های خاص اعتماد کنید. مهمترین مشخصه روانکارها شاخص ویسکوزیته (IV) است که نشان دهنده تغییرات ویسکوزیته در دماهای مختلف است.

روان کننده چیست؟
روان کننده ها از ترکیبی از "روغن پایه" و چندین افزودنی مختلف تشکیل شده اند. به طور کلی روغن های پایه از نفت خام تقطیر می شوند. اما برای تولید این روغن ها از مواد اولیه پتروشیمی (روان کننده های صنعتی) استفاده می شود. افزودنی ها مواد شیمیایی هستند که فقط برخی از شرکت های نفتی و برخی شرکت های شیمیایی تولید می کنند. عملکرد روان کننده ها به طور مستقیم با ترکیب مواد افزودنی مرتبط است. مواد افزودنی و روغن های پایه معمولا در بازار یافت می شوند. بنابراین، اکثر شرکت ها به خرید و ترکیب این مواد بسنده می کنند. روان کننده های استفاده شده (یعنی روغن های مستعمل) می توانند پس از جمع آوری و فرآوری مجدد به محصولات "دست دوم" قابل فروش تبدیل شوند. روان کننده ها و روغن های صنعتی از پیچیده ترین فرآورده های پالایشی هستند که دارای تکنولوژی تولید خاص و انحصاری خود هستند. در مقایسه با سایر فرآورده های نفتی، تقاضا برای روان کننده ها کمتر است. بنابراین این محصولات تنها در چند پالایشگاه تولید می شوند.

روغن صنعتی چیست؟
طبقه بندی روغن های صنعتی
با توجه به ویسکوزیته، روغن های صنعتی را می توان به سه دسته سبک، متوسط ​​و سنگین تقسیم کرد. روغن های سبک با ویسکوزیته 5 تا 10 سانتی استوک (1 سانتی استوک = 10-6 متر مربع بر ثانیه) در دمای 50 درجه سانتیگراد و حداقل نقطه ریزش 25- درجه سانتیگراد برای روانکاری در سرعت های بالا و پایین استفاده می شود. بارها این گروه شامل روغن L (ولوزیت) و روغن T (پترولاتوم) است. از این روغن ها برای روانکاری قاب های دوار و دوار در صنعت نساجی و دوک های ماشین های تراش و متالورژی و موتورهای کم توان اما با سرعت بالا استفاده می شود. علاوه بر این، روغن خیاطی برای ماشین های بافندگی و چرخ خیاطی; روغن جداکننده L برای روانکاری دستگاه های جداکننده سنگین و روغن ابزار MVP (نقطه نشتی -60 درجه سانتیگراد) برای روانکاری ابزارهای مانیتورینگ و اندازه گیری استفاده می شود.

روغن های صنعتی متوسط ​​دارای ویسکوزیته 10 تا 50 درجه سانتیگراد در دمای 50 درجه سانتیگراد و حداقل نقطه ریزش 30- درجه سانتیگراد هستند. از این روغن ها برای روانکاری ماشین های صنعتی با سرعت متوسط ​​و بار متوسط ​​استفاده می شود. این گروه شامل روغن های روان کننده دستگاه ها و دوک ها، روغن جداکننده L و روغن تلگراف می باشد. بخش‌های مختلف صنعتی (از جمله صنعت روشنایی، فلزکاری و غیره) از این روغن‌ها برای روانکاری یاتاقان‌های موتورهای الکتریکی کم توان و سیستم‌های هیدرولیک ماشین‌های متالورژی استفاده می‌کنند.

روغن های صنعتی سنگین، با ویسکوزیته 10 تا 30 سانتی استوک در 100 درجه سانتیگراد و نقاط ریزش تقریباً بالا، در روانکاری ابزارهای صنعتی با سرعت پایین و سنگین - به عنوان مثال، کوره ها، پرس ها، و چرخ دنده های مارپیچی و مخروطی استفاده می شود.

علاوه بر این سه گروه، روغن های صنعتی شامل روغن های ابزار (با ویسکوزیته تقریباً 10 تا 20 سانتی استوک در دمای 50 درجه سانتیگراد و نقطه ریزش پایین تا 70- درجه سانتیگراد برای روغن کاری دستگاه های اندازه گیری و آزمایشگاهی) می باشد. روغن ساعت (با ویسکوزیته 20 تا 30 درجه سانتیگراد در دمای 50 درجه سانتیگراد و حداقل نقطه ریزش 20- درجه سانتیگراد)، روغنهای توربین (با ویسکوزیته 20 تا 50 درجه سانتیگراد در دمای 50 درجه سانتیگراد). 50 درجه سانتیگراد و حداقل نقطه ریزش 15- درجه سانتیگراد برای روانکاری یاتاقانها و قطعات جانبی در توربینهای آب و بخار) و روغنهای کمپرسور (با ویسکوزیته 10 تا 20 سانتی استوک در دمای 100 درجه سانتیگراد برای چرخش کمپرسی روانکاری). گروه آخر شامل روغن های یخچال است که برای روغن کاری کمپرسورهای یخچال استفاده می شود.

روغن های هیدرولیک نوع خاصی از روغن های صنعتی هستند که به عنوان سیال در سیستم های هیدرولیک از جمله سیستم ترمز دستگاه های موتور و محرک های هیدرولیک ماشین ابزار استفاده می شوند. حداقل نقطه ریزش این گروه از روغن های هیدرولیک 70- درجه سانتیگراد است و درجه خلوص و پایداری اکسیداسیون بسیار بالایی دارند.

No tags added.

https://vishuddhiyogaindia.com/

30 April, 2023

http://cardlineuae.com

23 April, 2023

https://www.cargoes.com/rostering-system

23 November, 2022

https://jkseoservices.com/service/seo-company-in-chennai

13 February, 2022

https://hpimprimantepilote.com

1 October, 2021

https://www.zjhuading.com

19 July, 2019

https://www.huanyouglobal.com/

19 January, 2020

https://plumbermarketingpros.com/

18 February, 2019

http://www.marsconsultants.com

15 May, 2019

https://neuropsychology.cmesociety.com/

11 March, 2019

Newsletters